Klägg...

Morsan mökar ägg, Farsan odlar skägg och sonens öga är fullt med klägg....
Ja, typ så ser de väl ut här hemma på emmylund just nu, förutom då mökar ägg och odlar skägg.
Ni vet, tjejjer fjärtar ju aldrig och danne rakade sig igår så det enda som stämmer är faktiskt klägg-biten.

Stackars lillbananen har åkt på den första dagissmittningen. Dem varnade ju för att de kan komma att bli en del Vab såhär i början av dagistiden, då de är så mycket nya människor och barn med bacilusker och grejjer.
Viggs ligger just nu och hostar och snorar och sover oroligt. Samt att man skulle kunna wooka på hans panna. Han hade 38,5 mitt på dagen och nu är de säkert typ 45 gradersklassen, han är verkligen glödhet=(
Hans små söta ögon har börjat mojsa igen, likt hans näsborrar. så får se om han får upp ögonen när han vaknar imorrn...
Själv känner jag en oroande halsklining, som antingen blir en förkylning med halsont eller antingen försvinner som en raket tills imorrn.. håller tummarna på raketen.
För när viggo mår som han gör så är han ganska kramig och kinkig men inte speciellt lugn av sig trots tillståndet. så det kräver en mamma med full energi och ork för att palla.
Knorre är förresten hemma igen så då blir de en hel del kraft som går åt där också.



i övrigt är de ganska lugnt här, hallen är inte ens halvklar men påbörjad.
Mitt projekt att göra ett rithörn åt viggs blidde skaplans lyckat...
drog till strömsbacka och fyndade ett snyggt lagom stort gammalt tv-bord a la 70 tal för 30 spänn. Samt 2 pinnstolar a 30 spänn... kapade benen på stolarna och klädde bordet med en vit vaxduk från jysk (35:- m).
Så billigare och fränare rithörna får ni leta ihjäl er efter.



Viggo bjöd in till kafferep på sitt rum. Med mammas allra finaste Pippi Långstrump servis. HIHI.. självklart har jag en Pippi Långstrump servis, trodde ni annat?!?!
På bilden är de dock ett par andra stolar, för jag var mitt uppe i sågande av de stolar som skulle dit sen, men bordet och sådär är iaf rätt=)














Innan  viggs drog på sig sin dumma förkylningssjuka så hann vi iaf med att vara ute och leka en massa i början på veckan. vi fick nog båda lite mersmak på utelekandet när de var så skoj att vara på dagis=)
Viggo verkar riktigt ÄLSKA dagis, även om han har blitt lite ledsen både när jag har lämnat och hämtat honom..
hehe, jag hade inte räknat med krokofanttårar när jag hämtade honom, men men så är de ibland....kanske var glädjetårar=)
Personalen och alla andra barn verkar hur härliga som helst, önska man hade vart lite smartare inför gymnasievalet å valt barn och fritid...då hade jag ju kunnat jobba som dom, VARJE DAG....


En liten skogsknopp är han, vår lilla kille (hans avd. heter knoppen)








....här kommer lite bilder på våran lek på baksidan innan jag glömmer:







lite suddig lerbild...men man ser ju klart och tydligt vilken perfekt geggkonsistens vi fick till på leran i viggs lastbil;P








hmm...undra sa flundran om viggs har provsmakat lite gegga









hmmm....nu råder inga tvivel...nog har han smakat allt...









hehe....en smutsjolle passar på att gunga lite...
Btw så är de våran skitfula bajsbruna altan därbakom åt höger. den skall rivas och "göras om, göras rätt" med alla konstens inglasformer...;P
Förhoppningsvis i sommar men  de får vi allt se hur´e blir med den saken.




Nej ni, gubbar,gummor, tanter, farbröder, brudar, grabbs, tjejjer, killar, flickor, pojkar, damer, herrar, kvinnor, män och barn....nu ska jag kolla på trekronor sen försöka få lite sömn. Imorse var jag upp 4 och gjorde välling till lillis...lär bli nå liknande imorrn när han mår som han gör.
Kl 4 är tidigt tillochmed för mig, fattas ju iaf 1,5 timme av min vanliga sovtime..





Over and out....


Kommentarer
Postat av: joanna

krya på dig barnarne!!

2011-04-08 @ 21:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0