0:an....

jassåjaha, då var den här...dagen innan dagen innan dagen efter viggo har fyllt 1..

alltså hans sista dag som "nolla"...=)







Detta år som bebis ska firas av som en vanlig fredag i vårt hem, med en liten förändring dock...

pizzan ska nog beställas med pizza online istället för att hämtas av oss själva. Det är en riktig fredagslyx vi inte hade möjlighet att utnyttja när vi bodde in the varmsätra village...:P

 

Ja, efter pizzan blire väl tv och chips tills vi somnar...:)

 

.................

 

Idag har jag kladda på fyllning på tårtorna, så nu äre bara att hålla tummarna för att garneringen och smaken blir kanon imorrn!!

Att fikat ska räcka behöver vi nog faktiskt inte oroa oss för, fast de kommer typ 20 pers...för halva frysen verkara vara proppad med bullar och muffins och i kylen står 2 tårtor..

Så nu äre bara att vänta på att klockan ska ticka över lunchtid imorrn, sen så äre KALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!!!!!!!!!!!!

himla spännande med viggos första kalas, dels för viggs och dels för mig som viggs mamma=)

(kan fortfarande inte titulera mig själv som mamma än, känns så overkligt)..

 




(inte min tårta, min blir snyggare;P)



............




Btw så är Viggos rum såååååååå klarrt nu... å coolt, fränt, fint, snyggt, mysigt...åå alldeles uuuunderbart blidde det när den sista lilla pricken över i:et kom dit... dvs dekalen som Kusin-vitamin sebbe fixade..


Inatt blir första natten som lilla viggo ska få testsova där inne, har behövt spjälsängen nere hela veckam som avlastningszon för busbananen, men nu blir de ju full styrning hela helgen så då kan vi ta upp spjälsängen...






såhardårårå...





yhhheeeeey



.....



Jag och viggs har redan lyckats städa hela huset idag och softat en massa med  min nya bok, Strindbergs stjärna som verkar mycket lovande efter de sidor jag dratt mig igenom... så nu ska vi nog göra ett ryck och gå en pyttesväng med knorkis.
Igår btw, så var tokfan jag ute på en av de kortaste löpturerna ever, var för kallt så gav upp... men de var inte de jag skulle säga.när jag sprang vid vattnet så kom de en råtta och sprang bredvid mig och vart alldeles stissi när jag börja hoppa omkring och skrika. så där stod jag och skrek och hoppa och den irra runt fötterna på mig, mpste ha sett helt knäpp ut. tillslut sprang den över snön bakom mig och jag kutade en bra bit innan jag vände mig för att kolla om den var kvar.. läääääskigt.




Over and out...


"Nollan" hälsar:
ohvthrvvrhköjsfacalsc¨<<<<<<<<<<<<<<<<<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0