12 ljus men vafan...

....struntar väl jag i om det var 12 ljus på Viggos första födelsedagstårta...hihi, tyckte de såg alldeles för pluttigt ut med ett enda. Plus att danne fick ju hjälpa till å blåsa när de var så många=)



Jag har faktiskt tyvärr inte en endaste liten bild än på viggos födelsedag. har tagit ett par som ligger på filmkameran och filmat lite. men ångrar som tusan att jag inte hann knäppa fler, hade full styrning med allt annat...
Ni får nöja er med ett kort snott från morsan och ett på tårtan som tog slut nästan innan jag hann få fram den, alla sa dock att den var sviiiiiiingod, så jag vart lite stolt i ögat.




Hur som haver så vart Viggos födelsedag så perfekt som man bara hade minimalt vågat hoppas på att den skulle bli. Han var skitglad heeeeela dagen och valde med omsorg ut de paket han ville öppna och de andra fick mamma och pappa öppna. Han valde de största och de färggladaste...hehe..


och vilka presenter sen, helt galet... trehjulingl, cykelsadelssits och hjälm, kläder, leksaker, pengar och ja mycket mycket mer...helt galet vad folk skämmer bort honom. men undra på det...han är ju VÄRLDENS BÄSTA KILLE den där lilla viggo=)  Så bra att jag svalde sockerstoltheten och lät han få smaska i sig en ganska stor tårtbit och smoothie i sin barnmugg=)
Men i vår släkt hör de liksom till att alla bebisar har fått en egen tårta på 1årsdagen, men riktigt så långt pallade jag inte att släppa gränsen...utna fick bli bra med en bit... Han valde att göra som knorre. Äta utan att använda händerna, tokungen...=)
Just ja, morfar hans matade ju med kanelbulle också så det vart lite mer sugar iaf.

Vid närmare eftertanke kanske de var just tårtbiten som gjorde att viggs var så pigg och oblyg hela tiden, var väl i sötsakertrans...hehe.
Med tanke på att det var ändå typ 25 pers här och vissa som han inte träffar så ofta.




Känns som jag inte kan redogöra för viggs födelsedag på nå rättvist sätt idag, dels för att jag håller på å få migränanfall eller nått och dels för att jag inte har nå bilder, så ska göra ett nytt försök efter morgondagens barnkalas. Men jag har iaf berättat lite av vad som hände.


Det var superkul att alla tog sig tid och kom hit från västmanlands alla hörn och kanter iaf, riktigt uppskattat från vår sida, och jag kan lova att om Viggo bara kunde så skulle han krama och tacka er för alla presenter så mycket han bara orkar...=)








(från morsans facebook)
..........



Imorrn blir de som ovan nämnt ett barnkalas. Mummycrew kommer hit och även lilla phillip och hans mamma..
skitkul att träffas igen efter vår julledighet...
Nu måste jag nog dock gå ett varv och 1 åring-säkra nedervåningen inför imorrn...hehe





over and out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0