D-vitamin fin...

Jupps, jag har vart fåfängd idag... Dvitamin fin har jag blitt, eller jag och joanna. slog till på varsin plastlåda med fruktansvärt starka lampor som fick oss att i 18 minuter drömma oss bort från vinter och kyla.

...efter 18 minuter i ett solarium är de alltid lika skojsigt att konstatera hur man luktar som en bränd flinga och att man har fått ett rådjursarsle...men men. det är nice att sola lite ibland å få lite färg på den bleka hyn såhär i januari.

.........


Idag vart jag lite småtjurig på vovven i huset, ganska gullig grej gjorde han nu nä man fått distans tillet men imorse vart jag inte lika glá.
Igår höll vi nämligen viggo vaken från fm till sin fällingstund, han har haft nån idé om att slumra typ 15 minuter vid 6 men de fick han inte nu. Bara för å se om han ville sova heeela natten istället. så vi gav han sin fälling och sen nattade vi han på sin madrass på golvet. han sov vi sov, han sov danne gick upp halv 6...han sov jag gick upp kvart i 6... han sov knorre vaknar 5 i 6, knorre vill komma ner men grinden uppe är stängd. jag sitter och kissar så jag hann inte hämta knorre innan han hade sprungit in till viggo och ställt sig och slickat han i ansiktet tills han vaknade... vilket resulterade i att viggo kryper till grinden vid trappen med en nöjd knorre i hasorna...:
Han vaken, jag vaken och knorre nöjd och vaken...hmmm
Knorre är inte dummare än att han vet att jag hämtar viggo om han vaknar och då får han också komma ner..:P



vi käka frulle och diskuterade igenom vad vi skulle pyssla med idag, viggo sa inte så mycket, inte knorre heller så jag beslutade oss för en promenix sen en sväng till västerås å handla tapetlim och ett par hyllor. kanske jag och viggs skulle hinna med en lunch på ikea (köttbullar) också...

Promenixen avklarades och jag och viggs packa in oss i bilen. han var så trottsig och ville inte åka bil, och jag orkade inte sjunga imse vimse spindel mer än till och från rusta så det fick bli en snabbsväng utan ikea lunch=(.
tapetlim fick vi tag på iaf.
Väl hemma så lekte vi lite sen skulle jag pröva ett matexperiment tänkte jag... helgrillad kyckling i ugn eller hur man säger....blää och mumms vart de..
var ju skit creepy att göra i ordning den där kycklingen som nästan såg levande ut innan jag fläska in den i ugnen, men vart skitgod med strips och sås till sen. efter typ 1 timme i ugen.
Så vuxenpoäng till mig=)


efter de traska som sagt var jag och mi siss och sola och tog oss en promenix. sen har de väl ingte hänt så mkt mer, tvättat en tvätt och lite sånt...

....



I torsdags var vi på fröet.
är väl typ som kyrkans öppna förskolan eller vad man ska säga. vi skippade andakt/gudstjänsten i slutet, inte riktigt min grej de där med gubbar i himlen och sådär...men men,fikat och alla leksaker tyckte vi var superskoj=)
blir nog nytt besök där på torsdag, och på ons börjar öppna förskolan igen och på torsdagkväll babysimningen. Så kakans schema är proppat med roligheter=)


Lite pics från fröbesöket:




viggs




vincent matar viggs








en JÄTTEglad nils







Viggo gilla kuddhögen skarpt=)









over and out


Kommentarer
Postat av: mor/mormor

Gulliga bilder. Fröet gillades skarpt inkl. "gubbarna" i himlen av dej när du gick där:)

2011-01-26 @ 22:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0