innedag...

Idag har vi haft en riktigt rejäl jäddrans inomhusdag...

gus va jag ogillart men ändå älskart... dagen går oerhört långsamt men man får chansen att mysas så mycket med viggs. man önskar att man fick mer gjort när man ändå spendera hela dagen inne samtidigt som man får massa gjort...

...ja, ni fattar, kan dra hundra för och emot argument mot hemmadagar. skit i dem, fakta är att vi hade en hemmadag..

vi hann typ;

vara i köket i 763432 minuter, där lagade vi en plåt chokladmuffins, lagade grön ärtsoppa med äpple från grunden och med allt som kommer därtill, sen bakade vi en tårtbotten... och just ja..spaghetti och köttfärssås på älgfärs...sen han vi baka en tårtbotten till. Sen har vi såklart käka av allt och även ett par mellanmål. Så större delen av dagen var vi i köket. men hann ändå titta på nån timmes tv (viggo sov), tvätta alla sofföverdrag och sätta tillbaka dem på kuddarna, vilket var ett väldigt bök och stök..som ett gigantiskt skumgummipussel, sen har vi tvättat en maskin med mörkt tvätt, och vikigt den i prydliga högar. satt upp gardin i trappfönstret och tagit ner den med tomtar som satt där. Så har elektrikern i mig vart framme och satt upp en lampa i vardagsrummet, utan att ha fått nån stöt.....

...vad kan vi ha gjort mer?! vi gick en sväng runt skogspartiet här bredvid med knorre och skottade av den minililla pyttefnutte framsidan vi har=) .... hhmmm  det var nog det hela..typ. sen har vi ju lekt en jäddrans massa, bytt blöjor, diskat och donat men de görs ju varje dag...





Urrrk, vilket pisstrisst inlägg.. vaffö skulle ni ha nått somhelst intresse av våran dag?!?!?!
ajja, har ni tagit er såhär långt i inlägget så har ni vart dutti tycker jag, jag själv tappade helt intresset redan vi gardinupphängningen...:p





............




Imorrn kommer moster poster Joanni-panni en sväng och mormor-pormor lotta med.

Trevlans  värre...=)






Urrk igen...ber om ursäkt för detta oerhört skittrista inlägg...men de är ett inlägg iaf...
ska gräva i arkivet efter ett par bilder också!!
men sen måste jag natta viggs som precis vaknat..







bebisknorre







bebisviggs







over and out  



Kommentarer
Postat av: Joanna

tycker det blev mest intressant när du skrev om mig..som vanligt:) hihihi.



Nejdå, vet inte hur du hinner med allt..Jag har hunnit hmmm, hmm öö jag har kollat på topmodel, det har jag gjort och tvättat två maskiner och packat ner mina skolböcker...en heel dag! Fast din dag börjar väl vid 6-7 och min vid 11-12:P

2011-01-12 @ 23:01:23
Postat av: Mor/mormor

Trevligt. Tänkt på skidåkning?? Saknar motsvarighet till Norges duracellåkare, du verkar ha potential ;)

Dutti

2011-01-13 @ 09:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0