sol ute, sol inne...

solen får gärna lysa och dona när jag är ute men skulle mer än gärna vilja kunna stänga av den som en lampa när jag kommer in. För vettetusan när fossilerna som bodde här innan oss tvättade dessa fönster...helt galet vad skitiga de är när solen ligger på. Och att hinna med de när viggs är vaken är ju ganska så omöjligt utan att de skulle bli pangkaka av allt...

Så får dra på mig ett par skitiga solglajjer och låtsas att de är endast dem som är skitiga..:P

..............

 

Jag och viggs har vart ner till fröt idag, och igår var vi på öppna förskolan så nu äre verkligen hårdkörning med socialträningen inför dagis..hehe. Han sköter sig bättre och bättre, eller de går framåt kanske man ska säga. Han har ju aldrig skött sig dåligt, har bara tenderat att vara lite väääääääl mammig. men idag kunde jag gå och hämta fika och hjälpa ett par andra med deras fika och sen bara gå och hämta honom när han satt och lekte. Istället för som förut då var de knappa steget ifrån honom som han börja böla som en liten bebis...:P

 

Ganska kul att bara sitta och glo på alla små minimänniskor som springer runt och leker där nere i källarlokalerna..Ser så himla skoj ut när dem kan gå och inte kan prata och pekar och ramlar och jag vette tusan vad de pysslar med alla gånger, så mitt upp i allt börjar nån gråta och en till och en till och sen blir de en grinkedja en stund...hehe..

 

 

Ikväll väntar ju således även årets första babysimlektion, omgång/kurs 5 är han uppe i nu... för hans päron betyder de att de är ytterliggare 800 penningar som ska läggas ut och de är alltså 4000 pengs som lagts ut på han simlek än så länge...låter ju sjuuuuuuuukt mycket.

Men funderar man och räknar ett tag så blir de inte många kronors skillnad mot om familjen skulle åka och bada en gång i veckan istället,och du utan alla roliga leksaker och babysimtränare...så de är lättans värt de.

 

....................

 

Nej nu ska jag gå och styra upp en ugnspannkaka torsdagen till ära, sen vette tusan om de blir nå springa av när danne kommer hem. var ju närmare 15 minus imorse när vi klev upp och sen kryper de innan för skinnet på mig så kanske nån förkylning på g.. MEEEEEEN sen har jag ju en tendens och känna efter liiite för mkt ibland när jag är omotiverad så får la ta och tvinga mig. Blir ju nöjd efter och för att palla en dag imorrn med gansterviggs och monsterknorring behövs nog lite egentid:P

 

 

Har ikket knäppt nå nya kort som lagts in på datan än så här får ni en gammal..:

 



grrrrrr...

.......




over and out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0