Dodagogisos...

Snart är lillbananen, kakan, tage i min mage, fimpen eller som han ibland kallas Viggo färdiginskolad och kan titulera sig: dagisbarn..
men inte riktigt än...1 dag kvar. Men går den så bra som de hade gjort idag så då är de hur lugnt som helst...


Kl 9 rullade vi in på dagis, självklart hade han tömt ur sig lite tandbajs så vi gick in å bytte blöja och satte på overallen sen var de utelek som gällde.
De flesta barnen hade fastna runt fröken Tina som underhöll med lite leksaksteater, så jag tyckte tillfället föll sig bra å försökte krama å säga hejdå och lämna viggo att joina de andra kidsen..

Det gick hyffsat, han grinade till lite när jag gick men jag hann höra att han slutade med de innan jag svängt runt hörnet så då visste jag att de skulle gå bra..



...


Jag hade stora problemas att sysselsätta mig under dagen. för kl 1 skulle jag hämta honom..
jag gick hem, hängde lite med knorre sen cykla jag ner på stan å luncha med danne...gled runt lite sen hälsa jag på mormor och morfar... Sen skulle grabben hämtas, ÄNTLIGEN kändes de som..var så nyfiken.

Han låg och duna som en liten nallebjörn när jag kom, så gick in å fick kaffe å snacka lite med fröknarna..
Allt hade gått kaaaaaanon.
Dem berätta att viggo hade vänt uppochned på skålen de haft pannkaka i under lunchen. Så hade han garvat massor och gjort de fler ggr, men så fort de försökte fotografera honom såg han gravallvarlig ut..haha..
som vanligt...:P


Så skönt att de gått kanon. Han verka inte ta nån större notis av att de var jag som stod och glodde ner i vagnen när han vakna...mest jag som var glad att se honom.
Vi tog cykeln hem och lekte med knorring tills dannepanne kom hem.


......


Nu dagisbilder på den lilla godingen som på bara några dagar har vuxit till en coool grabb;P





leker inomhus 1a dagen





leker utomhus igår





mer utelek






Fruktstund längs husväggen i solskenet







Viggo och Nils "läser" böcker...








Och stojjar framför kameran..:P


.....





Måste ju dra lite annat än bara det underbara dagiset i detta inlägg också..

I tisdags var jag och systeryster iväg på äventyr i västerås...
Vi konstaterade att vi på 1 år och 3 månader har haft 3 likadana utflyckter/äventyr..
dessa har alla resulterat i gaddningar, första gng var de jag som tatuera in viggos handavtryck på armen, andra gng kötta joanna in eye of horous eller hur de stavas. och nu i tisdags så firra hon till sin gamla ängeltattoo som hon aldrig vart nöjd med förrän nu. och jag lirka dit en text på den högra underarmen.. skapligt nöjda vi blev.
Han är fruktansvärt duktig den där snubben, och snygg..hehe, vilket inte skadar när man ska sitta och titta på den som tatuerar en ett bra tag:P



Lite picsis från denna tripp..







yheey...







halvvägs..








Klaaaaaar!!!!








joannas ängel before....



...and joannas ängel after:








Skaplans skillnad...



Min systeryster ska för övrigt dra ifrån oss en sväng from nästa week...hon ska till Irland och plocka hundskit i 2 veckor...ghaaa...typ den enda person jag hänger med juh, vad ska jag nu hitte på???

Hon får de nog kanonskoj iaf...hoppas jag.




...........




nej nu äre dags att titta på mer tre kronor...



avslutar med en bild till från dagis, såhär supermysigt ligger de och sover utomhus varje dag..
inbäddade i sovsäckar i sina vagnar.....myyyyyyyysss








over and out..


Kommentarer
Postat av: Mor/Mormor

Underbara o duttiga ni! Krama det lilla dagisbarnet från mormor o morfar. Kram, kram

2011-03-31 @ 22:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0