guuulp...sista vardagen imorrn=/

Plötsligt händer det så att säga....

Grabben går, grabben får tand nr 7, 8, 9...

Vi inviger cykelsitsen, är på inskolningsträff inför dagis starten den 4 april...4april..alltså nästa måndag...

MEN MEN MENEMENEMEEMNMENMENMENMENMmen...jag hade ju fattat fel..

Dem trodde att han skulle skolas in nästa vecka och börja själv den 4e...OK, sa jag, jag är ju ändå ledig den veckan så går väl fint..

Insåg när vi cykla hem att imorn fredag är SISTA vardagen vi är hemma som vi har vart hemma sen han föddes...

Vad händer liksom, var tog blöjor med storlek 1 och kläder i size 50 vägen.

Nu är de blöjor storlek 4+ och kläder 86 som är på tapeten, och DAGIS..

 

Den lilla separationspanik jag plötsligt drabbades av blev totalt överkörd av hur kul jag tycker de ska bli för honom.

Vi var ju där en sväng på info som sagt var, kl 7 på kväll´n, kan tyckas viggs borde vara lite trött men han for runt som tusan... lekte på borden, med spisar, traktorer och pekade högt och lågt. Visst nu var de inga andra barn där, då brukar han bli lite försiktigare men ett fruktansvärt gott tecken att han flängde runt sådär direkt=)

 

 




lilla grappen, på stooora cykeln=)

gäller på att man har hyffsad cykelvana som 165 cm lång women på den hojjen, för jag når inte ner med fötterna på båda sidorna, så nå hastiga inbromsningar och alltför guppiga vägar får vi undvika ett tag...:P




......................




Kan inte fokusera på vad vi pysslat med annars idag, vart så lyrisk efter infon...
dagis dagis dagis..tjohoo...
På onsdagar har de friluftsdagar, grillar korv och donar..
Fatta viggs glida omkring med en grillkorv i fullt galonställ och härja runt..hahaha..
Vill också vara dagisfröken och ta hand om sånna tokisar...=)



Nu kom jag på vad vi gjort idag.
Vi har bakat bröd... müslibullar, 23 st för att vara exakt och sen har vi gjort våffelsmet och vispat grädde för hand (elvispen brann ju upp i söndags)... så har vi gräddat våfflor till mormor lotta, pappa danne, oss själva (dvs viggs och mig) i vårt nya svinsnygga chilli dubbeljärn...(fick i julklapp).

Kanongott med våfflers på havremjölk juh=)


Sen har vi glidit runt lite ute och degat och lekt massa inne...

Imorrn hoppas vi på sällis av moster poster...


......



Nu ska jag fylla i lite papper, paya lite bills och bre ett par macks och checka lite tre kronez...=)


(jag är så coool när jag skriver sådär med z och grejjz, visstdå:P..)



lite Pics på VIgcs :







I lekparken precis utanför huset!!

Lejon mitt i snövinter sverige, bara rakt upp och ner sådär...knas.









Papps and son on the baksidisch









KLättra upp det kan han. men fasn inte ner...då skriks det tills man får hjälpa han:P





En sista bild då...hörde grabben låg och skratta i sitt rum, kollar in.
Har han myst ner sig i kuddhörnet med en liten pekbok som han garvar åt...sköning!!!








over and out...


Kommentarer
Postat av: Mor/Mormor

Hoppas den lilla gosgubben kommer stortrivas. Kramar o pussar

2011-03-24 @ 21:37:58
Postat av: moster poster

haha du verkar speedad! kuul med dagis! hade jag gärna gått igen.

mycket ballt med -z och -sch och -is!!

see you crazy kids tomorrow!!

2011-03-24 @ 22:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0