måndag och tisdag....i bilder..

Höjj höjj, eller som viggs säger gläjj gläjjj....

Jag skippar ursäkter och förklaringar om bloggtorkan. Har inte velat helt enkelt. Har haft tid men ingen lust. Sitter jag vid datan nu för tiden så surfar jag mest runt på fejjan, studera, några bloggar och typ aftonbladet och sådär.

Men nu är de dags för ett ryck igen..

 

för att bespara er slöläsare några bokstäver ska jag kötta in en hel del bilder...:

 

Igår måndag:

 

Jag "fanfariserade" mig själv direkt på morgonkvisten, hade ju nämligen namnsdag igår, var bara en person som la märke till det...tack empí;)

Sen börja dagen som vanligt en vanlig vardag, frulle, bajsblöjor, promenadvägrande hund, egenspråkssnattrande grabb som inte vill släppa mina händer och traska på egna ben än...

viggs leker dock mycket bra med sina nya polare, mr hallåda och mr leksakslåda...

 







sen blir han skitsur när han inte kommer ur sen..haha..

Eftersom solen sken som en galning men knorre vägrade prommenixa tog vi oss helt  enkelt ut på altanen som vi aldrig tidigare vart ut på... baksidan hade tinat upp och det sprang runt lite spindlar i rabatterna.
Viggs fick inviga sina lundmyra galonbrallor, sin vindfleece och sina nya skor som han ska ha på dagis...
Var svinvarmt på baksidan, där de var lä och toksoligt.
Viggs och knorre "traskade", kröp, lunsade och rullade fram i snön innan knorre började gräva upp snöbitar som viggs käkade....hej och välkommen maskar?=S
Kul hade dem iaf, men de gick lika snabbt över. Vart nog varmt för lillbananen för han peka på dörrn efter kanske 10 minuter, så vi gick in igen...


Hann iaf knäppa lite bildisar och snacka med en av granntantrerna som satt och glassa i solen innan vi gick in.



















namnam snööööö.....bläsch..


Klockan tickade sig så småningom närmare 4 och vi ställde oss i hallfönstret för att invänta pappa danne. han kom 13 över, vid de laget hade viggo hunnit knacka och grimaserat åt 2 grannar som kom från jobbet, men 3e gng gillt. vi hade tränat in en grimas och det vart lyckat...och skitigt på fönstret:P



Just ja, jag hann faktiskt måla 3e vändan av halltaket så nu är de klart, halva fonväggen satt sen resten kvar...men de är iaf en början..
Så satte vi ihop en såndär bollaktig lampa från ikea, viggo fick leka med skruvmejsen. Han hade sett hur jag gjorde, för att mejsen skulle nudda skruven fatta han sen var han helnöjd...hahaha..



Grabbarna i min familj är besatta av korvstroganoff och även av kalla falukorvsbitar så det var de de bjöds på igår..efter en soft familjeprom runt gruvan/månsan..
Min super fräna ikea-kondis app där en gammal bulltant snackar och uppmuntarar en att motionera sällskapade med oss.
vi bestämde oss för att gå en gräddtårtbit, så då var de 6,8 km vi hade framför oss..
när de var typ 2 km kvar ropade hon " sassa brassa mandelsmassa, nu är du snart i mål och har vart sååååå duktig"... hur skoj är de inte med en sån gumma i öronen...hahaha...


ajja, efter de degade vi ner oss framör de där hotellprogrammet som var kanon och sen de obligatoriska trekronoravsnittet....kanonmåndag mot alla odds:9



................




IDAG tisdag:


Danne överraskade med att vara ledig idag, fy fan va underbart. Jag tycker att de är påfrestande som tusingen emellanåt att vara hemma så mkt med allt i kombination med min rastlöshet och allt annat. så det var kanon att han ville vara hemma en dag så vi fick en "familjemys" dag...


dagen i lite bilder:




hämtade in viggo som sov med rullingen i vädret...

så fick grabbarna kolla på krambjörnarna i vår säng medan jag gick ner och gjorde frullerulle..





vill du bli en krambjörn...lalalalala...krambjörn...asskön låt ju..=)
viggs gillar´t stenhårt... bara dem små översnälla nallarna inte konkurrerar ut min världens bästa pippi sen bara, för då blir de indragen veckopeng eller nå för bananen...:P


....


Vi kikade gårdagens bigbrother till frullen, eller viggo tittade på sitt eget lilla vis. 





Sen bestämde vi dagen...vi skulle ta oss in till västerås city för att kolla runt i lite affärer. Vi satt och snacka om det för nån dag sen och insåg att vi inte vart in där sen viggo knappt var i början av processen i magen, vi var nämligen in på ett brådskande ultraljud i tidigt skede av graviditeten eftersom jag hade så pissiga värden som vanligt... och då passade jag och loonie på å traska på stan. vilket då är över 1,5 år sen...




viggo har fyndat hem en begangnad P.O.P skaljacka med flecetröja till på tradera så han ville stolt visa upp den för kameran innan vi åkte=)



(han börjar bli stor grabbhalvan)




Märktes att de var längesen vi var i västerås, vi skulle kolla i affärer som inte ens fanns kvar och så huxflux hittade vi massa nya affärer vi aldrig vart in i... men..


En sjukt trevlig shopping/fynd dag resulterade för min del i:

2 par jeans
2 tröjor
1 till tröja
1 par tighta långkallingsspringbrallor
trollingar
vårjacka
1 par svinmjuka softichshorts
en dagigryggsäck till viggo
lunch till alla 3


Allt detta till ett pris under 1000 kronor...de måste ju ha vart en ruskigt lyckad shoppingrunda.
Hade ju tänkt spendera dessa kronor på en onepiece eller hur de stavas till mig själv, men de blev ju massa annat frö dem pengarna istället..=)


Danne shoppade nya mjukisar, en sjukt snygg grön tröja (jag bestämde) och en tshirt..
provade även ut ett par nya joggingskor som vi kanske lurar på honom i födelsepresent eller nå sånt..:P

Han läser ju ändå inte bloggen så kan skriva att han kanske får dem!!!!




Viggs deckade i bilen hem och sov på min axel från garaget, forsatte sova när jag skulle klä av honom...så han fick sussa 1 timme i sina ytterkläder...visst kanske var taskigt men han var så söööööt. Plus att han var sjukt glad igen när han väl vakna...






tlööööööötaste shoppinggrabben EVER...


.....



väl hemma lagades de till en älgfärsköttfärslimpa, fylld med kantareller och gullök..
servades med äppeltzatsiki och strillar....namnam...

grabbarna tog lite sieste medan jag tvingade min trötta kropp ut på en semelvända.. idag i löpform...
har blitt alldeles för bekväm i träningssyfte, hade lätt orkat bra långt över milen idag, men när jag närmade mig hemma så svängde jag hem och tyckte att de var mysigare och komma hem 20 min tidigare...galet men kanske bra för mitt psyke...:P
Har även lyckat öka min matkonsumtion massa utan att må illa av mätthet, så välkommen kg=)
nu är jag på g upp...


....



Dagen har nu avslutats med massa lek och tv koll.. jag och viggo försökte applodera och härja fram HV till en vändning, men går nog inte.... " dem man inte vill nämna vid namn" leder med 3-1 och de är 6 min kvar...sen är de kört..

men ge inte upp HV....kämpa hv kämpa...kämpa hv kämpa...



...


vasegoa nu alla läsare...håll tillgodo till nästa gång de bloggas...vet man aldrig när de blir..



over and out...




Kommentarer
Postat av: joanna

härligt med ett blogginlägg och shopping och massa!:D Dina inlägg är ju som 5 "normala" så du behöver inte känna ångest på några dagar iaf;)

2011-03-15 @ 21:55:24
Postat av: Mor/mormor

Riktigt trevlig och glädjande läsning o förstås härliga bilder :) Kram

2011-03-15 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0