sommar...typ(?)

Idag har vi haft en liten försmak av sommar´n här hemma..

Började med att springa en liten sväng på nysopade 100% asfalterade cyklingsbanor...niiiiice, men de riktigt somriga med hela svängen var 2 saker, sak 1: att jag bara hade t-shirt under en tunn löparjacka, och sak 2:  var när Ronny och ragges "köra fort som fan" dundra i lurarna när man kutade upp i månsanbacken..hehe, det är sommar de....

-"drar i hundra knyck, vilket jääääävla öööööösss..."

 

...efter de tog jag och dansade loss 7,5 minuter i solariet nere på stan. Var syrran som visade att de fanns en solstudio där, och jag råkade hamna i ett ståupp solarium. Går fort som fan och man behöver inte ligga naken på samma plastbit aom massa andra, utan man kan stå och dansa loss utan att någon ser=)

Perfekt, och där var sommarbrännan fixad...en sommar grej till asså,,,Check...

 

...Efter de hade vi en "inte-slicka-sig-runt-munnen-när-man-äter-sockervaniljmunkar-tävling" hos mamma och pappa, danne var värdelös...hihihi. Men de var skoj och somrigt=)





Efter de börnades de hemåt ovch käkades Grillad kyckling, potatissallad och tzatsiki....Hur sommar är inte de?????
fattades bara lite fruktsallad och vaniljglass som dessert så hade de ju vart mitt i juli nu...=)



Berra och Linda kom förbi på en kopp kaffe på eftermiddag och lämna ett par plaststolar att ha på altan...sommmar....oh ja....=)



Sen storstäda och tvättade vi, det var väl de minst somriga vi gjorde idag...skura toalettstolar och grejer...men men...lär ju göras de med...:P



....Dagen avslutades med en familjecykeltur runt sala, kolla lite skyltfönster och tjoade och skrek i tunnlarna så viggs garva som en liten tok som garvar jättemycket....
Efter de badade grabbarna bubbelbad på övervåningen. Vad kan man kalla det då???
SOMMAR=)!!!!










Grabbarna har inte finat till brännan än. men de kommer, de kommer=)



............




Jo visst fasn.. jag har ju även plockat ihop lite till dagen D i Viggos lilla liv imorrn...


D=Dagis.



Yhehheyy....Imorrn kl 9 ska vi förhoppningsvis vara i tid och på plats, Gud va roligt.
Jag packade viggos lilla väska med napp, vattenflaska, innetofflor och snuttefilt=)
Hihihi, gulligt.



För alla er som hinner läsa de här innan imorrn..Önska oss lycka till och håll tummarma.
jag är övertygad om att de kommer gå bra, är egentligen bara matstunderna jag är nojig över. Viggo skriker ju och grinar såfort han får se mat, vettetusan om det är nå små huggtänder på g eller så. han har ju fått 9 små vanliga gaddar så nu kommer de väl 2 huggisar...







Dagis, pagis, fagis, magis, gagis, blingis, pingis, mingis, dridis, pidis...



gona´tt




over and out


Kommentarer
Postat av: moster poster

LYCKA TILL!!

2011-03-27 @ 21:32:17
Postat av: Mor/Mormor

Han blir nog en glädjespridare på dagis:) Kramar

2011-03-30 @ 08:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0